Wednesday, November 07, 2007

kerja ke kerja?

tahniah kepada aku kerana masih mengekalkan status penganggur. (jom tepuk tangan same2)..
bukanlah aku tak pernah pegi interview..penah...beside aku dah siap dtg keje dah...

antara koleksi kerja-kerja yang pernah aku lawati ;

1) ADMIN EXEC
( tapi sebenarnya seorang penjual share@currency yang dikenali sebagai forex. aku kena
datang training [1st think aku dah musykil] untuk seminggu.then die ckp kena bermusuh
dengan semue orang dlm ofis tu untuk berjaya.its like a competitor under one roof [kepala
hotaks engkoh!].aku dtg training untuk 5 hari je then lepas raya aku tak dtg untuk selama
lamanya. tapi dengar crita one of our friend dah sign contract but then right after sign
contract tuh dorg suh die cari client [which is dorg tak penah mention mase time training
tuh] and gaji hanya pada commision.minah tu pun is like tipah tertipu dan tak dtg langsung
keje tuh.dan kampeni tu keep calling her.kesian die..naseb aku dah mengambil langkah bijak
terlebih dahulu [aku ni mmg kadang2 bijak orgnye...ueheuhe]. and aku tgk skang dorg post
position lain pulak. ADMIN CONSULTANT. haih...dahla semue dlm tu ala2 baik.semuanya
bertudung and majority malay.so perhatian kepada semue pembaca2 [ade ke org baca
blog aku ni],kalau ade job vacancy from PRACTICAL SUPPORT SDN BHD,lupekan jela..)

2) ADMIN ASSISTANT
( sebenarnya lebih kepada keje receptionist di sebuah kampeni property and development
yang dimiliki oleh seorg cina berpangkat tan sri. aku mengharapkan keje admin tapi aku just
dpt keje angkat2 tepon and past dkt pekerja2 yang almost 100% berbangsa cina. dan
apabila berkerja dgn org cina, pekerja melayu akan direndahtarafkan oleh mereka [tak
semue kampeni mcm tu.harap maklum].aku selalu di marah oleh beberapa org pekerja
cina yang muke ala2 cina bukit baru naik pangkat. yelah..dieorg kenela fhm, aku baru
keje 2 hari takleh la nak catch up semue.nak nak aku tak penah ade experience. lagi satu
yang melemahkan aku,tatkala sakit perut yang memuncak dan menanti untuk di luahkan
dengan sepantas halilintar aku pegi toilet dan setelah memeriksa satu demi satu pintu toilet
dlm ladies room,keempat2 toilet tuh hanya ade toilet bowl,flush dgn tisu saje [so mcmane
aku nak membersihkan saki baki tuh..ueheheue].bukan sebab rosak ke ape tapi mmg
dorang tak sediakan.sebab adat istiadat tradisi cina tidak memerlukan itu semue [mesti bil
air tak banyak].aku pun melupakan jerla impian dan tujuan utama aku tuh.aku tahan la
sampai breaktime.masuk hari ke tiga kerja,aku ckp nak mc. [sebenarnye nak g interview
job dkt eon bank].dan aku tak dtg untuk hari2 seterusnya.aku rase mesti dorg tengah
sumpah seranah aku sebab dorg dah sediakan offer letter untuk aku tp aku bg reason tanak
sign dulu.gaji ciput,keje separuh mati,tak kira lagi upah aku kna terima sumpah seranah.
pastu aku takde kawan sbb aku break pukul 12,dorg pukul 1.so aku sengsorg. [sian aku]
so pandai2 dorang la cari pekerja yang sesuai yer..)


so skang ni aku tgh tunggu interview dr eon bank. aku harap keje tu ok dan aku leh tahan lame.aku nak carik duit ni untuk birthday si dia bulan doblas ni.mati aku!dorg semue tego and marah sebab aku benti keje.dorang suh tahan je.tapi bg aku,aku akleh keje kalau aku rase tak enjoy dgn keje tuh.sebab kalau aku tak enjoy,aku akan malas pegi keje..bile malas pegi keje,aku akan selalu ponteng keje...bile selalu ponteng keje,aku akan kene buang keje...so end up die same je...so better aku quit awal2...at least takdela nampak mcm buruk..AKU BENTI KEJE BUKAN KENE BUANG KEJE!




p/s: aku still searching for graphic job tp belum ade rezeki.tapi tadi surat dr cosmo untuk sambung degree sampai.tetibe plak nak sambung...tapi pk balik..sian bapak aku nak tanggung..so aku keje dulula...nanti aku sambung pakai duit aku sendiri...uhuhuh....surat graduation day pun dah sampai...yippieee!!akhirnya!!!! [tahniah helda..berikan tepukan gemuruh!]

No comments: